top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 4 enligt mina Tarotkort 210125

MB Novas Tarotskop - Originalet sedan 2009

Hej kära du!

Hoppas att du har haft en fin helg och att du nu är redo att ta dig an denna sprillans nya vecka! Det är min innerliga önskan att Tarotskopet jag kanaliserat denna vecka ska kunna hjälpa dig att hitta guldkornen så att din vecka blir riktigt superbra!

VECKANS TAROTSKOP


1. Nu är det dags för dig att planera och ta första steget för hur du vill leva resten, eller nästa fas, av ditt liv! Den här veckan är det mycket gynnsamma energier för den som bestämt sig för att göra resten av livet till den bästa delen av i livet - eller kanske näst bästa, som jag ska berätta för dig alldeles strax.


Kanske tänker du som jag, barnen är stora nu, småbarnstiden är över - och den var den allra bästa delen av mitt liv! Jag älskade verkligen att vara småbarnsmamma! Vad gör man då? Jag tänker såhär: Det var den bästa delen av mitt liv, den kommer aldrig tillbaka, allt som händer härnäst är näst bäst. Steg 1: Acceptera att det är sant. Det är bara när vi inte vill acceptera något som vi mår dåligt över det. Steg 2: Sätt upp näst bäst mål och satsa på dem. Denna enkla modell kan användas till allt, oavsett om du förlorat någon eller ditt jobb, eller annat. Acceptans är nyckelordet.


Hur kan denna enkla modell (ovan) hjälpa dig i ditt liv - vad behöver du acceptera?

Ditt svar:_______________________________________________________________________________


2. När du inte vet vad du vill blir din kommunikation otydlig och Universum får svårt att höra dig. Sluta mumla! Nästa budskap vill inspirera oss att säga rakt och tydligt vad det är vi vill ha. Var inte rädd för att bestämt önska dig en sak, händelse, relation etc - i tron om att då får du bara det, och inget annat. Nejdå, när du är rak och tydlig då uppfattar Universum allt och säger: Jajamensan, det fixar vi! *ler* / Lägg alltid gärna till, jag önskar mig X eller något ännu bättre! Om du utformar din begäran lite roligt så sätter det en bra energi till din önskan. Exempel: Olalá! Jag vill gärna ha en sprillans ny, röd racercykel som jag kan susa runt stan med! Hihi!


Räkna upp minst två saker du gärna vill ha, skriv ner dem och läs det varje dag, minst en gång: 1. Olalá! Jag vill gärna ha:____________________ 2. Olalá! Jag vill gärna ha:____________________


Försök sedan vara lite i stillhet varje dag så att du hör vilken inspiration du får från ditt Högre Jag (vad du å din sida behöver göra) för att uppnå det du vill ha. Sakerna landar sällan i vårt knä, ofta behöver vi göra något, ibland något pyttelitet, ibland något större. Förtydligande: Många säger att vi måste uttrycka vår önskan på ett sätt som säger att vi redan har det vi önskar oss. Det för att inte riskera att uttrycka att vi lider brist på något. Så kan man absolut göra! Men, om man tycker det är svårt kan man till exempel säga; "Olalá" först så kommer vi in i en bra energi på ett annat sätt, det är mycket effektivt. För mig funkar detta så bra! Lycka till! *ler*



3. Det här är en riktigt gynnsam vecka för den som vill köpa eller sälja hus, köpa eller sälja möbler, lägenhet eller tomt, renovera eller bygga om hemma. Lycka till!


Lyckofärg denna vecka är silvrigt ljusgrått. Lyckotal: 11.


TIPS: Det är oftast inte andra som dömer dig - det gör du så bra själv. Sluta med det kära du. Du är underbar precis som du är! När du upplever att andra dömer dig, fråga dig själv: på vilket sätt dömer jag mig själv? När du kommer underfund med det, slutar döma dig själv så upphör andra att döma dig också. Andra speglar blott det som finns inom oss.


RÅD: Den som är duktig på sitt jobb och håller en hög och jämn kvalitet kommer att bli fint belönad det inom kort. Nu är alltså inte rätta tiden att börja höfta och slarva. *ler*

HINDER: Detta kort får vi ofta... det handlar om att inte alltid ta hand om alla andra och glömma bort sig själv. Denna vecka kommer en ny fin chans för oss att inse vårt värde och att sätta oss själva i främsta rummet lite oftare. När vi utplånar oss själva till förmån för alla andra tappar vi både vår kraft och identitet. Dessutom, om vi upplever att vi får väldigt lite tillbaka så blir livet inte roligt och meningsfullt och vi riskerar att bli helt utmattade.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är Kung i Stavar från Lilla Arkanan och det passar väldigt fint med det jag skrev under veckans "Hinder". Affirmationen lyder: Jag är stolt över mina bedrifter och allt jag kan! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)



FÖRETAGARE: - Svårt att veta vad du ska säga när kunden klagar på dina priser? Välkommen att ladda ner min gratis guide med tips på 6 vanliga säljsituationer. Klicka här >

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:


Par: För några år sedan hörde jag något väldigt fint, från ett par som varit gifta i 40 år. På frågan om de inte tröttnat på varandra någon gång under alla år eller varit beredda att ge upp om relationen, svarade de: " - Jo absolut, många gånger! Men inte på samma dag!". Alltså när den ena var beredd att ge upp, stred den andre för kärleken och relationen - och tvärt om. Fint, eller hur!? *ler*

Singlar: Denna vecka är det förmånligt att träffa någon på en kurs, utbildning, föreläsning - eller liknande. Kanske bäst online? Tips! Använd ev chatruta i webinaret för att lära känna andra. *ler* Lycka till!



Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova


[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid - eller ring direkt 0939-111 91 41 mellan 10.00 och 22.00. Prenumerera på uppdateringar och inspiration från Marita - välj här >

Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page