top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 19 enligt mina Tarotkort 210510

MB Novas Tarotskop - Originalet sedan 2009


Tips 1! Har du också ärvt problem efter dina förfäder?? Få hjälp att radera familjekarma och lära dig mer om både personlig och andlig utveckling. Bonus: Öppna ditt 3e öga!! Läs mer >


Tips 2! På onsdag 12 maj är det Högfrekvent Powerhealing igen för vana healingmottagare. Läs mer >>



 

Hej kära du!

Hoppas att du har haft en riktigt varm, härlig och skön vårhelg. Välkommen att läsa veckans Tarotskop och låta dig inspireras av denna veckas budskap!

VECKANS TAROTSKOP





1. Den här veckan är det bra att se om sitt hus, så att säga. Det finns en chans att du stöter på människor som vill ha mer av dig än du är beredd att ge. Det kan handla om tid, pengar eller kunskap.


Exempel: Du blir ombedd att ta anteckningar på ett möte, sen måste du renskriva dem hemma, maila ut dem och dessutom sätta upp dem i femton affärer och personligen cykla till alla som inte har dator eller besöker en affär. :-)


Tänk efter innan du tackar ja till ett uppdrag och fråga tydligt efter exakt vad uppgiften innebär.

2. Det här är en väldigt fin vecka att köpa djur till gården eller ett husdjur! Det är också en bra vecka att starta planer, tankar och processer som har med adoption att göra - och dessutom att inreda barnrum hemma eller på tex bibliotek och sjukhus.


3. Här kommer en påminnelse om att vi inte hela tiden kan fortsätta att lägga till och lägga till. När vi vill lägga till något måste vi ta bort eller avsluta något annat först. Många människor lever verkligen med små tidsmarginaler, för er är detta budskap extra viktigt.


Känner du igen dig? Läs gärna denna punkt igen och reflektera över ditt liv och hur du medvetet kan skapa mer marginaler i vardagen så att du inte tröttar ut dig.


Lyckofärg denna vecka är vitt. Lyckotal: 13.

 

TIPS: Livet rör sig hela tiden och för oss i olika riktningar. Ibland är det bra att stanna upp och liksom se sig omkring och, till exempel, fråga sig själv; var i livet befinner jag mig? Har jag det bra? Mår jag bra? Har jag de resurser (tid, pengar, support) jag behöver? Behöver jag mer kunskap för att klara av (trivas och blomma) under denna fas i livet?


Om dina svar inte blir så upplyftande, ta ett varv till och fråga dig själv HUR du kan förändra ditt liv? Skriv gärna ner dina svar - det ger ditt Högre Jag möjlighet att kommunicera med dig och ge dig värdefulla råd och insikter.


RÅD: Njut av livet! Kan du inte njuta av hela livet, njut av en liten av det varje dag. Om du inte kan njuta ens av en liten del av ditt liv... köp en chokladboll eller ett äpple och njut av det! Det finns alltid något att njuta av! *ler*

HINDER: Om inte du ser dig själv som en vinnare kommer troligen inte någon annan att göra det heller... Om du vill ha en yttre förändring, börja inom dig själv.


(Kortet handlar just om att vara en vinnare, men vi kan översätta det till vad som passar oss och våra liv bäst. I ditt fall kanske det passar bättre att använda ord som; värdefull, vacker, rolig, tillräcklig, kunnig, etc.)

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är 3 i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: - Jag känner tillhörighet och älskar min familj och mina vänner! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

 

FÖRETAGSAM: Vill du göra något nytt och roligt och dessutom få nya vänner? Vill du jobba hemifrån och hjälpa andra till bättre hälsa? Lär dig mer, och se vilket företag jag rekommenderar - det är riktigt fina och välgörande hälsoprodukter från ett seriöst företag med hjärtat på rätta stället. Läs mer > Eller kontakta Marita > Eller gå med i vår goa Facebookgrupp > där du kan få tips, delta i tävlingar och läsa härliga kundberättelser.

 

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:


Par: Denna vecka är det mycket maskulina energier i farten. Dra gärna nytta av dessa energier genom att göra ett projekt eller något annat kreativt tillsammans. Detta kommer att svetsa er samman - även om ni tidigare gjort/skapat saker tillsammans som fått er, för en stund, att bli bittra fiender.... Det är inte så ovanligt....


Singlar: Denna vecka ser det förmånligt ut att träffa någon på en kryssning, båtresa, kanottur eller något som har med båtar och sjö och hav att göra! :-) Lycka till!



Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova


[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Läs mer >>


Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page