top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 37 enligt mina Tarotkort 200907

MB Novas Tarotskop - Originalet sedan 2009

Tips: Maritas Facebook lives! Visste du att jag nästan varje dag - runt kl. 10.00 på förmiddagen gör en livesändning på Facebook där jag drar ett kort från Osho Zen Tarot och sedan fyller på med lite tips, tankar och funderingar om kortet? Om du vill titta, hittar du mig på min Facebook-sida MB Nova - Marita Bladh. Vi ses! 🥰

 

Hej kära du!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop och det är min förhoppning att budskapen jag kanaliserar idag ska hjälpa dig att göra din vecka - ja till och med ditt liv, ännu bättre!


🌷 VECKANS TAROTSKOP


1. Första budskapet vi får är: - Tänk dig för! Men, det ser jag inte som något negativt, i det här fallet. Det har mer att göra med att vi denna vecka kan träffa på någon som vill att vi ska göra något på ett sätt som känns gammalmodigt och ineffektivt. Det kan även handla om en känsla inom oss, ett motstånd mot förändring.


Exempel: Jag kommer ihåg när de första datorerna kom, då var det många som var mycket skeptiska och tänkte: nej, dator ska jag inte ha, jag köper mig en ny skrivmaskin istället. *ler* // Eller tänk; Internet. Det var många förstå-sig-påare som inte trodde att det skulle bli populärt. *ler*


Alltså, fundera över vad du kan göra på nytt sätt fast impulsen - eller en person - säger till dig att du ska göra på det gamla sättet.


2. Vart är du på väg? Denna vecka är mycket förmånlig för den som vill "ge sig iväg". Det kan vara att ge sig iväg från en relation, ett jobb, ett land, en bostad, vänner, värderingar - ja, nästan vad som helst. När du har bestämt vad du vill ge dig iväg ifrån (om du har en längtan efter det inom dig), gör gärna en enkel plan och börja fokusera på att du är på väg till något istället för från något. Fokusera på ditt mål och att känna dig trygg i allt som händer.



3. Tycker du att vänner, släktingar, kollegor eller andra människor du känner, betett sig lite dumt den senaste tiden? Om de varit dumma eller om du bara uppfattat det så, kan jag inte avgöra. Men, vårt tredje budskap denna vecka indikerar att våra relationer, över lag, kommer att fungera så mycket smidigare framöver. Detta gäller även relationer som varit lite dåliga en längre tid. Om det finns en person du vill skapa fred och frid med igen, gör ett nytt kärleksfullt försök denna vecka - du kan bli förvånad över hur lätt det plötsligt går.




Lyckofärg denna vecka är mörkblått. Lyckotal: 13.

 

TIPS: Att bara jobba och aldrig roa sig är inte en bra kombination. Se till att lägga in lite lek emellanåt i livet. Det spelar ingen roll vad det är, det behöver inte vara stort, energikrävande eller dyrt. Huvudsaken är att DU tycker att det är roligt! Och, säger korten; det ska gärna vara utomhus, eller i alla fall inte inne i ditt hem. *ler*

RÅD: Mycket bra vecka att utvecklas andligt och intuitivt. Gå den där kursen du tittat på, börja meditera, göra yoga eller något annat härligt!

HINDER: När vi blir trötta blir livet inte roligt. Se till att få bra kvalitet på din sömn. Behöver du hjälp finns mycket information på Internet. När vi sover städas hjärnan, cellerna förnyas och inre organ balanseras, rensas och vitaliseras. Ta din sömn på allvar, den är en bra vän! AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotskola; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är Tio i Svärd från Lilla Arkanan och lyder: - Jag släpper taget om det jag inte kan göra något åt och fokuserar på det jag kan råda över. (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

💜 NÅGRA ORD OM KÄRLEK:


Par: Tänk nytt! Nästan alla par kommer förr eller senare in i rutiner. Kom ihåg att hitta på lite nya saker då och då för att mota bort "Herr Taförgivet" och "Fru Skadiskaförst". *ler* Gör det till en vana - innan relationen går på rutin.


Singlar: Den här veckan ser det fördelaktigt ut att träffa någon på en större sammankomst bland släktingar och vänner! *ler*



Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! 🥰 Kram, Marita på MB Nova



🌿 [Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via min Facebook-Almanacka eller ring Maritas direktlinje: 0939-111 91 41.

🌿 [Utveckla din intuition - lär dig Tarot] Välkommen till MB Nova Tarot Academy - School for Excellence in Tarot, Divination and Spiritual Growth. Denna kurs är för dig som verkligen vill lära dig Tarot ur ett intuitivt perspektiv. Den är omfattande men samtidigt pedagogisk och interaktiv (allt material finns inläst av Marita) - vilket gör det roligt och enkelt att lära sig Tarot. Läs mer >


Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page