top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 10 enligt mina Tarotkort 200302


Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop, hoppas råden från mina Tarotkort ska hjälpa dig att göra din vecka ännu bättre!


Roligt minne: Tiden FLYGER iväg, när man har roligt och gör meningsfulla saker! För 22 år sedan blev jag Reiki Master (en stor bedrift - för mig - med tanke på att jag var ganska nybliven änka med två små bebisar) - och för 3 år sedan lärare. Jag är tacksam över att livet gav mig en ny inriktning, när den gamla blev en återvändsgränd.... // DESSUTOM! Har jag följt gamla fotspår? Nej, jag har plöjt upp egna! Jag har skapat en helt bedårande Reikiutbildning, tillsammans med mina uppstigna Reikimasters - med mer värde än vad många andra ger sina elever!! Team work is dream work, även om teamet är "på andra sidan", eller kanske ännu mer då!! Titta på detta om du känner dig manad till en ny uppgift i livet >

 

Tips: [Boosta din Ekonomi - 30 dagars Healing Bootcamp]

- Tänk om vi blivit fellärda? - Tänk om vi har blivit lurade?? Lurade att tro att tur och lycka är sällsynt och att alla inte hittar den? Tänk om det är överflödet av klöverväxter med tre blad som betyder tur och lycka och alla sällsynta med fyra blad som inte betyder ett jota?? :-D Denna och många andra så kallade "sanningar" om ekonomi och livet, gör vi upp med en gång för alla, i denna Healing Bootcamp - Läs mer och boka in dig idag! / I kassan får du JUST NU 100 kr rabatt!


Om du gillar Veckans Tarotskop skriv gärna en kommentar längst ner på sidan.


Veckans Tarotskop


Ut med det gamla, in med det nya! Man kan nästan tro att det är Nyårsafton igen. *ler* Idag uppmanar mina kort oss om att inte hänga fast vi det gamla utan att fullt ut ta steget in i det nya året. Det är lätt att bli kvar i gamla hjulspår, trots alla goda föresatser när nyårsklockan klämtar. Gör detta till ett enastående år - ut med det gamla och in med det nya, goda, härliga, roliga och friska!


Om du känner att du är för gammal, för ung, för tjock, för smal, för fattig, för sjuk, för ensam, för tokig, för slarvig, för lat, för.... ja vad vet jag? Välkommen till verkligheten - du är i sällskap av miljarder människor om att känna dig lite "för" någonting. Hemligheten, när/om man vill förändra sitt liv är att bli vän med situationen som den är just här och just nu - och sen aktivt jobba för att bli eller få det bättre. Var inte så hård mot dig själv. Du är ju ändå ganska fantastiskt underbar, eller hur!? Att kritisera andra är inte snällt, att kritisera dig själv, din bästa vän - är också allt bra tokigt. Sluta med det!


Öppna dig själv för det roliga som livet erbjuder! Den här veckan är det viktigt och givande att ta del av allt det roliga som ständigt pågår runt omkring oss. Får det lov att vara en rolig film på bio, en rolig teaterföreställning, en tripp till loppmarknaden, en tur till ett museum, en kväll på en nattklubb eller en fika på ett läckert konditori? Det pågår en massa saker runt omkring dig hela tiden - är du en del av det eller har du ställt dig själv vid sidan av livet? Om det är så, varför inte kliva tillbaka in igen? Glöm självkritik och att du är "för" någonting - ta för dig och ha det så roligt! (Ok - ska du göra något roligt nästa vecka, säger du? Bra, men då har ytterligare minst 7 dagar dragits av från ditt liv. Gör något roligt nu, eller så snart det bara går!) *ler*


Den här veckan är det även extra lyckosamt att: spela eller lyssna på trumpeter, tromboner och saxofoner, bada (kanske inte utomhus, i Sverige i alla fall... fniss!) och att åka skidor eller vandra i snöklädda fjäll och berg.

 

Lyckofärg är vitt. Lyckotal: 9.

 

TIPS: Vad skulle du göra om du visste att du inte kunde misslyckas? Gör det denna vecka - det här är en riktig "vinnarvecka"!


Personlig notering: OMG! I flera dagar har jag haft en ny idé och hela dagen idag har jag tänkt: Om jag visste att jag inte kunde misslyckas, skulle jag genomföra min idé då? hahaha! Universum är väl för roliga! :-) RÅD: Vet du inte om du ska välja A eller B? Vänta i så fall lite, för snart kommer troligen alternativ C att uppenbara sig för dig!

HINDER: Känner du dig lite trög ibland så är du i gott sällskap. Det pågår hela tiden många saker som vi inte riktigt förstår. Men låt inte det stoppa dig, du är inte så trög som du tror. Tvärtom, du är faktiskt väldigt full av idéer - du har nog bara glömt det. AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är: Drottning i Stavar från Lilla Arkanan och lyder: - Jag är medveten om min fulla potential och manifesterar enkelt allt jag vill ha! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)



FÖRETAGARE: Denna vecka är det förmånligt att satsa på att utveckla nya produkter, tjänster och koncept. Har du lite gamla idéer liggande i lådan, ta fram dem och gör något riktigt bra av dem!! Fler tips och råd för företagare finns på min företagssida >


NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Par: "Om jag diskar så torkar du." Det är ett exempel på den millimeterrättvisa man kan hamna i, i en relation. Ge varandra lite utrymme emellanåt - det tjänar ni båda på. Tänk att du, eller din partner, säger: Älskling, du ser lite trött ut - gå och vila dig en stund så fixar jag disken och torkar. Och tänk att nästa gång är det ombytta roller. Att vara i en relation handlar mycket om att se varandra och att se varandras behov - inte bara se till våra egna.


Singlar: Den här veckan är det lyckosamt att träffa någon på en resa till varmare länder där blommorna redan blommar, eller kanske på en annan botanisk plats - eller varför inte i blomsteraffären? *ler*


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova



[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41.


[MB Nova Tarot Academy] - Nu lyfter vi kunskapen om Tarot till en ny nivå! Nu heter Maritas Tarot istället: MB Nova Tarot Academy. School for Excellence in Tarot, Divination and Spiritual Growth. Den är uppdelad i 4 steg - från Basic till Professional Master. Steg 4 är certifierande och för den som vill jobba som Tarotkonsult. Läs mer >




Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41









Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page