top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 19 enligt mina Tarotkort 180507

MB Novas Tarotskop - Originalet sedan 2009

Hej kära du!

Hoppas att du har haft en riktigt härlig vårhelg! Här kommer veckans Tarotskop och det är min förhoppning att det ska hjälpa dig att styra ditt liv i perfekt riktning!


MB Nova tipsar:


Tips 1! Högfrekvent Distanshealing för vana mottagare 25 april. Läs mer här >


Tips 2! Har du ärvt dina problem? Är det dags att städa tidigare liv, karma och i släktleden? Läs mer >


VECKANS TAROTSKOP

Om du gillar budskapen i Veckans Tarotskop skriv gärna en kommentar längst ner.



1. Den här veckan kan det finnas risk/chans att många börjar fundera över sommaren och undra hur pengarna ska räcka till nöjen, resor och semester. Ingen oro! Första budskapet vi får är att planera noga så kommer pengarna att räcka till allt, och kanske lite till. Nyckelordet här är alltså; planering.


2. Har du länge tänkt att du borde byta jobb eller bostad? Denna vecka är det jättebra både att söka och att finna nya saker som har med den mer materiella sidan av livet. Även här uppmanas vi att planera och, dessutom, utvärdera noga och inte hoppa på första bästa förslag eller anbud.


3. Även denna vecka är det dessutom förmånligt att starta företag eller större projekt gärna åt det mer kreativa och konstnärliga hållet.


Lyckofärg denna vecka är ljusblått. Lyckotal: 4.


TIPS: Tillåt dig själv att njuta av allt det du åstadkommit, livet är inte bara en checklista - det pågår här och nu. Njut av allt du gjort och dröm om allt du kommer att göra.


RÅD: "Små sår och fattiga vänner ska man inte ignorera", sägs det. Räck ut en hjälpande hand när du kan. Det kommer att uppskattas och du kommer att bli uppmärksammad för din insats. Uppmärksamheten kan komma till dig från oväntat håll men är ändå ett svar på din egen hjälpsamhet

HINDER: När livet inte funkar och vi inte mår bra är det viktigt att stanna upp och tänka på vilka orsakerna kan vara? Vad är det som hindrar oss från att trivas och frodas?


Personligt exempel: - Häromdagen kände jag mig totalt ur gängorna, stressad och upprörd. Efter en stund slog det mig att jag inte skött om mig! Under fem veckor hade jag arbetat intensivt och dessutom både flyttat och börjat renovera ett nytt hus. Den sista veckan hade jag dessutom varit arbetsledare för hantverkare och under den extra stressiga veckan varken mediterat, gjort Yoga, använt Reiki healing på mig själv eller varit ute på några längre promenader med hundarna i skogen. När denna insikt infann sig tog jag time out direkt! Jag mediterade i 30 minuter, gav mig själv Reiki i 30 minuter och tog med hundarna ut på riktigt lång skogspromenad. Sedan dess har jag "skött" mig som jag ska och hållit mig till mina måbra-rutiner: Yoga, meditation, citron/ingefärsvatten, extra mycket färska grönsaker, koll på kolhydratsintaget, lite extra vitaminer och sömn - och självklart mina och hundarnas älskade skogspromenader. Det är mitt sätt att må bra, vad funkar för dig, kära du?

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är Kejsarinnan från Stora Arkanan och lyder: - Jag är som en blomstrande trädgård där kreativitet får liv, där träd bär frukt och blommorna skänker skönhet åt världen. (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:


Par: "Öga för öga", osv, säger man. Rättvisa i all ära, men denna vecka är det viktigt att ge varandra lite marginaler. Vi är ju alla bara människor och ibland gör vi fel utan att mena så illa.


Singlar: Denna vecka ser det förmånligt ut att träffa någon på en bank eller på en auktionskammare. Kul tips för oss som gillar auktioner! *ler*



Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova


[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41. - Jag har även skapat en metod för att radera depressioner, läs mer om mina Power Samtal >>

[MB Nova Tarot Academy] - Nu lyfter vi kunskapen om Tarot till en ny nivå! Nu heter Maritas Tarot istället: MB Nova Tarot Academy. School for Excellence in Tarot, Divination and Spiritual Growth. Den är uppdelad i 4 steg - från Basic till Professional Master. Steg 4 är certifierande och för den som vill jobba som Tarotkonsult. Läs mer >


Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page