top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 26 enligt mina Tarotkort 200622


🌷 Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop, hoppas råden från mina Tarotkort ska hjälpa dig att göra din vecka ännu bättre!


Distanshealing: På onsdag den 24 juni (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Anmäl dig via inbjudan som ligger i min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat här på hemsidan via sidan Kostnadsfri Distanshealing. Vill du få meddelande till din email varje gång (onsdagar jämna veckor, sedan 10 år tillbaka) jag erbjuder kostnadsfri healing kan du anmäla det här >.







VECKANS TAROTSKOP

1. "Den som spar han har" - eller? Första kortet denna vecka vill påminna oss om att vara en del av det ekonomiska flödet. Pengar in, pengar ut. Älska dina inkomst och välsigna dina utgifter. Håll inte fast vid pengar eller saker för sakens skull. Låt aldrig pengar eller saker styra dig - lev fri i flödet, som en våg på vattnet. Ibland är det ebb, ibland är det flod - båda är naturliga och viktiga och havet oroar sig varken för det ena eller andra. Det ska heller inte du göra.


2. Bygg din dröm, annars gör någon annan det och det slutar med att du hjälper dem att bygga sin dröm... Veckans andra kort vill inspirera oss till att följa våra drömma, hur stora eller små de än är. När vi slutar drömma riskerar vi att sluta utvecklas och det vill vi inte. Tänk att ha kvar livslust, aptit på livet och nyfikenhet tills vi drar vårt allra sista andetag - det är värt att sträva efter!


3. Håll inte fast vid det gamla, det var inte bättre förr, bara lite annorlunda. Veckans tredje kort vill påminna oss om att följa med i utvecklingen. Det lönar sig inte att kämpa emot, utvecklingen går vidare vare sig vi vill det eller inte. Jag för min del har, till exempel, ofta bråttom när jag handlar därför tycker jag inte om när affärerna möblerar om - det gör att det tar längre tid för mig att hitta det jag vill köpa. Från om med nu ska jag sluta irritera mig på det, istället ska jag gå in i affären med nya ögon, ny nyfikenhet och tänka att det är fint och att jag, tack vare ommöbleringen, kanske hittar en ny produkt som blir min absoluta favorit! Det är ett mycket bättre förhållningssätt, håll med om det! *ler*


Om någon, vilken förändring har du kanske kämpat emot i ditt liv?

 

Lyckofärg denna vecka är ljusblått. Lyckotal: 2.

 

TIPS: När vi har gjort allt vi kan och det ändå inte fungerar måste vi överge situationen, relationen eller jobbet - eller vad det nu kan vara. Denna vecka ger mod och styrka åt den som har något jobbigt att ge upp. Kom igen, du kan göra det! (*kram*)

RÅD: Alla kan vara en positiv kraft som lyser upp och ger andra stöd och inspiration. Även du har den förmågan inom dig, du behöver vara inse det - och använda den. Världen behöver dig! HINDER: Har du slutat tro på mirakler? Gör inte det, de händer när vi minst anar det. Men, det gäller att vara lite vaken, ibland händer de till och med utan att vi märker det. Vi kanske till och med går rakt förbi dem. Ett vardagligt och förenklat exempel: Jag promenerar ofta i ett område som besöks av hundratals människor varje vecka. Trots det hittade jag massor av kantareller där häromdagen. Om jag tänk: "- Kantarellerna är säkert borta, det är säkert någon som redan plockat dem" så hade jag troligen inte ens tittat. Nu sa jag istället till mina ögon och min hjärna: - Hitta kantarellerna! Och tänk, det blev en väldigt god middag den kvällen! // Tänk om du kan ställa in din hjärna och dina ögon på det du vill se, hitta, få, bli, uppleva - vore inte det underbart? *ler* Det kan vara väl värt ett försök! AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är: Riddare i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder: - Jag gör allt jag drömmer om till verklighet! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


💜 NÅGRA ORD OM KÄRLEK 💜

Par: Den här veckan är det lyckosamt att planera en naturupplevelse för sin partner, kanske dags att damma av tältet eller boka en liten hytta uppe i fjällen? *ler*


Singlar: Den här veckan är det lyckosamt att träffa någon i sammanhang som har med rättvisa att göra eller i tävlingssammanhang. Kortet vi får betyder: "Må rätt man, eller kvinna, vinna". *ler*



Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! 🥰 Kram, Marita på MB Nova



[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41.




Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41









Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page