top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 7 enligt mina Tarotkort 170213


Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop, hoppas råden från mina Tarotkort ska hjälpa dig att göra din vecka ännu bättre!


Tips: Kärlekshealing på Alla Hjärtans Dag! (Kostnadsfri Distanshealing)

  • DAG OCH TID: Tisdag, 14 Februari, 19:00 - 19:30

  • ANMÄLAN: http://bit.ly/2kVRJgv

  • BONUS 1: Tydlig instruktion om hur du tar emot healing och öppnar och stänger ditt Mentala Rum för att skydda din personliga space/sfär så att du inte är öppen och mottaglig för andras energier hela tiden!

  • BONUS 2: Fira med mig att MB Novas nya mottagning i Kungsbacka är färdig - få gratis personlig Reikibehandling, värde 800kr! (Max 100 personer.)

NOTERA: Du måste anmäla dig via länken (http://bit.ly/2kVRJgv) för att komma till sidorna med till bonusarna. / Välkommen!




Kom ihåg, dialog är roligare än monolog. Om du gillar Veckans Tarotskop skriv gärna en kommentar längst ner på sidan. Kanske har du fått en aha-upplevelse, en insikt, hjälp eller mod att fatta ett beslut - eller bara inspiration i största allmänhet? Skriv och berätta!

VECKANS TAROTSKOP


Visst vore det väl skönt att komma bort ett tag, om så bara några dagar, eller kanske timmar? Denna vecka är allt som har med resande att göra lyckosamt. Det kan gälla allt från att planera en resa, till att resa, till att titta på program om resor. Och, det spelar ingen roll om det är resor med plan - eller till och med med cykel. Det kan ha att göra med att många av oss blir lyckliga och känner oss fria i själen när vi kommer bort ett tag från de dagliga rutinerna - om så bara i fantasin! På tal om fantasi, det sägs finnas en uråldrig del av hjärnan som inte vet om det vi tänker på är fantasi eller verklighet. Så med fantasi och inlevelse kan vi göra våra drömmar verkliga!


Förr i tiden sa man ibland: Sätt fart, sitt inte där och dagdröm. Nu säger jag till dig: Sitt där och dagdröm!! *ler*


Om du plötsligt befinner dig i en situation denna vecka då du verkligen vet att du har rätt är det viktigt att du står på dig. Men gå inte i baklås utan ta hjälp av din smidighet och din intuition. Om du tidigt känner inom dig att den här saken/diskussionen kommer jag inte att vinna - byt taktik snabbt. Börja lyssna, vad säger den andra personen? Stå inte och fundera på vad ditt nästa svar ska bli så att du missar vad som sägs. Om du börjar känna dig lite trängd, börja prata långsamt och eftertänksamt men tydligt och med tyngd - speciellt om den andra personen pratar snabbt och lite högt. Om du känner dig riktigt trängd, be att få skjuta upp samtalet - fortsätt inte om du börjar känna dig upprörd - det kommer du inte att vinna på. Tvärt om, när vi känner oss trängda och upprörda kan det bli svårt att tänka klart och kommer vi så långt går vi sällan som vinnare ur en diskussion. Den som behåller lugnet längst vinner oftast.


Det här är en bra vecka för den som vill byta ut sina ovanor mot bra rutiner. Kanske vill du låna min idé om en "Start & Stopplista"? Jag har skrivit en lista på saker jag vill sluta med och en lista med saker jag vill starta med. Sen har jag lagt till något som heter ROI (Return of investment - alltså positiva saker man får tillbaka för det man investerat).


Ett exempel: Istället för att säga att "jag borde äta mer grönsaker, suck!" Gör såhär: Starta - Jag vill börja äta en extra portion grönsaker varje dag. ROI = jag får i mig mer vitaminer och mineraler = jag blir piggare och friskare och går (kanske) ner i vikt. // Ett annat exempel: "Jag borde sluta äta pepparkakor, suck!" Säg: Stoppa - jag vill sluta äta pepparkakor för nu är julen slut. ROI = Jag får i mig mindre socker och slipper energisvängningar och kanske går jag ner i vikt. // Att tänka i termer av ROI funkar för mig för då ser genast vilka fördelar mina olika beslut får. Lycka till! :-)


Den här veckan är det även extra lyckosamt att köpa gåstavar, gå igenom saker som har med släktingar att göra och att gå på konsert. Lyckofärger är gult och guld. Lyckotal: 2.


TIPS: Visst, det finns många som vet mer än du. Men, vad som är bra för dig - det är du expert på. Använd den expertisen väl!

RÅD: Gör klart alla gamla uppgifter innan du börjar på en ny. Så kallade surdegar jäser och jäser och växer och växer. Det tar oftast mindre tid och energi att göra dem än att ständigt ha dem som ett dåligt samvete hängande över en. Bra energier denna vecka för att bli av med surdegar av alla slag!

HINDER: När vi är små säger vi ofta, när någon vill hjälpa oss: Kan själv! Fråga: vad kan du egentligen själv, fast du förväntar dig att andra ska det göra åt dig? AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är: Två i Stavar från Lilla Arkanan och lyder: - Jag har kraften att välja! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Par: Om du är i en relation där du känner dig förminskad och nervärderad. Sluta att vara i den relationen. Kan låta enkelt, och jag vet - det kan vara svårt. Men om detta är du, börja älska dig själv mer så kommer du antingen till ett beslut att lämna relationen - eller så transformerar du personen du lever med - det kan verka magiskt, men varför inte prova?


Singlar: Den här veckan är det lyckosamt att träffa någon på en skidresa, skidtävling, skidort - eller kanske i en sportaffär där de säljer skidor! *ler*


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova



[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41.


[MB Nova Tarot Academy] - Nu lyfter vi kunskapen om Tarot till en ny nivå! Nu heter Maritas Tarot istället: MB Nova Tarot Academy. School for Excellence in Tarot, Divination and Spiritual Growth. Den är uppdelad i 4 steg - från Basic till Professional Master. Steg 4 är certifierande och för den som vill jobba som Tarotkonsult. Läs mer >




Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41









Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page