top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 4 enligt mina Tarotkort 170123


Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop, hoppas råden från mina Tarotkort ska hjälpa dig att göra din vecka ännu bättre!


Tips 1: [Tävling]

Ny medarbetare på MB Nova! Jag är stolt att presentera Isabel - och mycket glad över att hon vill jobba med mig på MB Nova. ​ För att ge dig chansen att lära känna Isabel och hennes underbara mediala gåvor lottar vi ut 10 st "Svar på en fråga" (värde 250 kr). Allt du behöver göra är att svara på frågorna i formuläret (via denna länk: http://mbnova.wixsite.com/isabel/taevling) och skicka in ditt svar! (Följ alla instruktioner noga.) ​ Vinnarna meddelas via mail och via Facebook. Vi vill ha ditt svar senast onsdag 25 januari.


Tips 2: [MB Nova Tarot Academy - Nu lyfter vi kunskapen om Tarot till en ny nivå!]

Ni som hängt med ett tag vet att jag letade efter ett nytt namn till min Tarotkurs - minns inte hur länge sen det var? "Maritas Tarot" lät ju lite trökigt. :-) Trots massor av bra svar från många av er kunde jag inte bestämma mig - men nu är det bestämt. Nu heter Maritas Tarot istället: MB Nova Tarot Academy. School for Excellence in Tarot, Divination and Spiritual Growth. Den kommer att vara uppdelad i 4 steg - från Basic till Professional Master. (Håll utkik, tävling kommer.) Läs mer >


Tips 3: [Kostnadsfri Distanshealing]

På onsdag den 25 januari (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Du kan anmäla dig via inlägget i min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat här på hemsidan via: kostnadsfri Distanshealing. Där kan du även läsa om min (Maritas) bakgrund samt få tips på hur du tar emot Healing på bästa sätt. Om du vill få meddelande till din email varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!


Och du, dialog är roligare än monolog. :-) Om du gillar Veckans Tarotskop skriv gärna en kommentar längst ner på sidan. Kanske har du fått en aha-upplevelse, en insikt, hjälp eller mod att fatta ett beslut - eller bara inspiration i största allmänhet? Skriv och berätta!





VECKANS TAROTSKOP


Vi kan aldrig göra fel:

När du har bestämt din kurs framåt finns ingen tvekan, bara följ den utstakade vägen. Ibland när vi bestämmer oss för något kommer en vi till en punkt när vi börjar tveka, tvivla och/eller tappa modet. I värsta fall börjar vi fråga vänner hur vi ska göra och sen blir vi (ibland) än mer rådvilla - för de har helt andra referensramar.


Hursomhelst.... Veckans första kort råder oss att följa den väg vi bestämt oss för och inte se tillbaka, inte tveka och inte tvivla. Det är så bra förstår du - vi kan aldrig göra fel. Alla så kallade "fel" vi tycker att vi gör är inget annat än delar av vår utveckling.


På tal om att vänner har andra referensramar: Veckans andra kort påminner oss om att vi ska välj noga vem vi ska inviga i våra problem och beslut. Generella exempel: Be inte singelvänner om råd med din relation. Be inte någon som just gått i konkurs om ekonomiska råd. Be inte en barnlös vän om råd vad gäller dina barn. osv. Självklart finns kloka vänner och undantag - men ändå, just nu - denna vecka, välj extra noga vem du anförtror dig åt.


Du kanske till och med ska behålla vissa delar för dig själv tills du processat klart och på sluttampen av beslutsprocessen istället fråga: - Jag har bestämt för att (säg vad du har bestämt). - Du som känner mig (din vän), anser du att mitt beslut verkar logiskt och bra ur min synvinkel, eller har jag missat någon aspekt?


Den här veckan är det lyckosamt att: boka en resa, resa, anmäla sig till/gå en språkkurs och lära sig laga utländsk mat. Lyckofärger: gult och mörkgrått. Lyckotal: 2.



TIPS: Är sanningen en sanning - eller en åsikt? Alla har rätt till sin sanning. Det finns oftast ingen absolut sanning, det mesta är subjektivt. Tänk på det innan du hävdar att du har patent på sanningen i en viss situation - kanske är din sanning bara din åsikt?

RÅD: Ole dole doff. Vad ska du välja? Det spelar ingen roll om du inte vet vart du ska. Ta reda på vart ditt liv är på väg. Är det på väg dit du vill? Om inte - ändra kurs.

HINDER: Känslor är bra, ja rent livsviktiga - utan dem blir vi som avtrubbade robotar. Men, för mycket känslor på samma gång kan leda till känslomässig isolering och apati. Håll koll på dina känslor.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Kung i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder: - Jag hedrar jorden som ger mig av sitt överflöd. (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


Till exempel: Alla dagar har du kanske inte tillgång till sol, blommor, frukt och bär men du har alltid tillgång till luft och vatten - det är absolut något att vara tacksam för, så all heder åt jorden!

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Par: Kärlek! Härlig tid att planera giftemål, förlovning - eller förnyade löften!


Singlar: Denna vecka är det lyckosamt att träffa någon på en "laglig" plats - kanske på ett advokatkontor, hos Polisen eller i en rättssal? *ler*


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova Prenumerera på uppdateringar och inspiration från Marita - välj här >



Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41









Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page