top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 2 enligt mina Tarotkort 170109


Hej kära läsare!

Hoppas att du har fått en flygande start på 2017. Här kommer veckans Tarotskop, hoppas det ska hjälpa dig att göra vecka 2 riktigt bra!


Tips - kostnadsfri distanshealing! På onsdag den 11 januari (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Du kan anmäla dig via inlägget i min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat här på hemsidan via: kostnadsfri Distanshealing. Där kan du även läsa om min (Maritas) bakgrund samt få tips på hur du tar emot Healing på bästa sätt. Om du vill få meddelande till din email varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!



- Det är alltid roligt med dialog. Om du gillar Veckans Tarotskop skriv gärna en kommentar längst ner på sidan. Kanske har du fått en aha-upplevelse, en insikt, hjälp eller mod att fatta ett beslut - eller bara inspiration i största allmänhet?






VECKANS TAROTSKOP


Jag är säker på att vi alla har vanor/ovanor och mönster som vi helst skulle vilja vara utan. Oavsett om det är att vi tänker på en avslutad relation för ofta, äter chips när vi tittar på träningsprogram *ler* eller kommer för sent till olika möten (eller vad det nu kan vara)? Den här veckans energier hjälper oss att avsluta dåliga vanor för att bana väg för nya bättre beslut.


Så vilka beslut vill du fatta som gynnar dig och ditt liv bättre? (Stanna upp, reflektera och skriv ner dem.)


Har du väntat på inspiration för att börja en kurs, ett nytt jobb eller skriva en bok? Kanske har det gått trögt? Det kan ha berott på att tiden inte var mogen. Nu är tiden mogen, så sätt igång med vad det än kan ha varit som har dragit ut på tiden!


Man kan tycka att vi just kommit igenom en tid av samvaro med familj och vänner och att vi nu behöver paus från folk... nejdå, denna vecka är det väldigt lyckosamt att umgås med nära och kära. Kanske blir det än bättre nu eftersom det inte finns någon press och stress från julen. Kanske vill du ordna gammeldags julgransplundring eller liknande? De relationer vi lägger tid på denna vecka kommer att blomstra lång tid framöver.


Den här veckan är det även lyckosamt att: köpa nytt hus/lägenhet, gå kurs i silversmide, plantera frön och åka till höga områden, typ fjällen och Alperna. Lyckofärger är: gult och ljusblått. Lyckotal 5.



TIPS: De flesta av oss mår bra i ett hem som är inrett med saker och färger som förstärker våra energier och gör oss trygga. Om du inte trivs i ditt hem är det dags att göra något åt det nu.

RÅD: Känner du igen dessa uttryck? "Jag borde". Jag "skulle vilja". Alla planer börjar med ett första steg - ta första steget nu!

HINDER: Om du inte älskar det du gör nu finns risk att du inte kommer att älska vad du gör sen. Hitta guldkornen i ditt liv och älska dem så växer de och blir fler.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Domen från Stora Arkanan och lyder: - Jag förändrar synen på mig själv och mitt liv så ofta jag behöver för att alltid vara i samklang med min själ. (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Par: Viss kan det ibland kanske kännas som om din partner borde skärpa sig... men, eftersom du inte kan ändra någon annan, försök att förändra din attityd till det som stör dig. Det magiska är att: när vi slutar störa oss på något (och lägger fokus på något annat mer positivt) så försvinner ofta det vi stört oss på av sig självt.


Singlar: Denna vecka är det lyckosamt att träffa något på ett musikevenemang.


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova Prenumerera på uppdateringar och inspiration från Marita - välj här >


Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41









Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page