top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 52 enligt mina Tarotkort 161226


Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en riktigt go jul. Det är Annandagen, måndag, och dags för mig att bjuda på Veckans Tarotskop. Jag hoppas att inspiration och råd från mina tarotkort ska hjälpa dig till en ännu bättre vecka! Detta är det sista Tarotskopet för 2016!


Om du gillar Veckans Tarotskop skriv gärna en kommentar längst ner på sidan.


  • Tips - kostnadsfri distanshealing! På onsdag den 28 december (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Även det är det sista för 2016! Du kan anmäla dig via inlägget i min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat här på hemsidan via: kostnadsfri Distanshealing. Där kan du även läsa om min (Maritas) bakgrund samt få tips på hur du tar emot Healing på bästa sätt. Om du vill få meddelande till din email varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!

VECKANS TAROTSKOP

Om det känns lite tomt både mentalt och i plånboken efter julen så misströsta inte - nytt flöde är på gång - både energimässigt och pengamässigt. Det viktiga är att inte stanna i känslorna utan bara låta dem passera. Precis som ebb och flod är de en del av flödet i livet. Om den här julen inte blev exakt så som du ville, ta ett varv och fundera redan nu på hur du istället vill göra nästa år - skriv gärna ner det så att du kommer ihåg. För så är det, det blir jul nästa år igen. Och om vi har tur både du och jag så finns vi kvar att fira den då också. Härligt, eller hur!?


Exempel: Minnesnotering julen 2017. Jag vill fira jul hemma hos oss, och inte åka bort. Jag vill köpa fler/färre julklappar. Jag vill inte göra sillsallad, för det var ingen som åt den. Jag vill äta innan Kalle Anka för alla barn hann bli så himla trötta och missmodiga för att vi åt så sent. etc. etc. *ler* Skriv precis hur du vill ha det, medan du har det färskt i minnet, så blir nästa jul precis så där perfekt rolig som du vill ha den.


Om det varit väldigt intensiva veckor, ta en liten time out om du kan de kommande dagarna. Det ser ut att vara en hel del batterier som behöver laddas. Visst kan det vara roligt att fynda på Mellandagsrean, men gör det med måtta. Tänk: Ebb och Flod. Tänk att du har haft fullt påslag en tid och att du nu behöver dra dig tillbaka lite.


EXTRA KORT FÖR NYÅRSAFTON/DAGEN: Minsann fick vi inte 2 i Bägare! Härligt. *ler*


Allmän betydelse: Känslor, relationer, kärlek, glädje, drömmar, intuition, visioner. Två i Bägare står för att bilda par, själar som möts, för kärlek, vänskap och/eller en förening såsom giftermål.


Det kan alltså bli en riktigt romantiskt Nyår, med stor möjlighet att få den stora frågan om giftemål, eller den lite mindre: förlovning. Kanske träffar du en ny kärlek - eller kanske träffar du en person som blir en riktigt god vän. Fint och mysigt har det i alla fall stor potential att bli.


TIPS: Lita på det du känner och anar - lita på din intuition.

RÅD: Du är mer kraftfull än du tror - styr ditt liv dit du vill. Men först måste du veta vart du vill. Om du inte vet det är det där du måste börja.

HINDER: Mirakel kan hända och händer oftare om du tror det. Det är inte läge nu att ha en attityd av: det går inte, det funkade inte förra gången så varför prova igen, jag har varit ensam i X år varför skulle jag hitta någon nu. etc. etc.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: 9 i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder: Jag njuter av frukterna av mitt arbete och slösar inte bort en sekund! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.) NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Nu finns alla förutsättningar för harmoni och kärlek på hemmafronten. Rubba inte balansen genom att undra hur länge lyckan kommer att vara. Om det "gnisslar" till - ge varandra marginaler att göra fel. Ni är ju bara människor båda två.


Just nu är det lyckosamt att träffa någon på en större fest eller nattklubb.


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka & ett Gott Slut! Kram, Marita på MB Nova Prenumerera på info från Marita - välj här >


Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41









Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page