top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 51 enligt mina Tarotkort 161219

Hej kära läsare!

Tjoohoo, snart är det Julafton!! Men, än så länge är det "bara" måndag - och det är dags för mig att bjuda på Veckans Tarotskop. Jag hoppas att inspiration och råd från mina tarotkort ska hjälpa dig till en ännu bättre vecka!


VECKANS TAROTSKOP

Som många förstår så blir det en hel del att stå i denna vecka. Så är det ju allt som oftast när det är jul. Sista veckan ska allt liksom sys ihop. Då kan det vara tryggt att veta att den här veckan går i rättvisans tecken. Det betyder att om du tycker julen är jobbig och allt som ska göras är jobbigt så blir det jobbigt. Du kan inte tycka allt är jobbigt och hoppas på tur att allt blir bra och roligt ändå. Å andra sidan, den som anstränger sig och försöker tycka att det hela är ganska ok och ganska kul - de kommer att få en riktigt bra vecka och jul. Vinnarna är de som verkligen tycker att det här med Julafton och förberedelser är roligt och mysigt, de kommer inte att bli besvikna! Väldigt rättvist med andra ord. Den energi vi ger ut får vi tillbaka.


Det kan vara bra att komma ihåg att det på många håll är många viljor som ska samsas. Konsensus och demokrati är bra och önskvärt men vissa situationer kan kräva att du går in och (vänligt) styr med hela handen. Var inte rädd för att ta det ansvaret men gör det utan ilska - var bara lugn och vänlig. Ta fram ledaren i dig helt enkelt - inte diktatorn.


Om du ska köra långt under juldagarna så kom ihåg att kolla bilens vätskor: spolarvätska, olja och bensin i alla fall. Håll även koll på vägrenen, om du ser någon gå där så ta det försiktigt. Det ser nämligen ut som att det blir en hel del som kommer att behöva gå och köpa dunk och extra bensin - låt det inte bli du! Skulle det bli du så kom ihåg att ta på dig reflexväst så att du syns ordentligt.


Om du känner dig ensam och inte har någon att fira jul med så är du inte ensam om det. Kom ihåg att det finns många kyrkor och andra ställen som är öppna på julafton. Dessutom finns ju Facebook - den är öppen 24/7, som man säger, *ler* där kommer du att finna många att umgås med ser jag.


TIPS: Under veckan kommer du att träffa en "lång, mörk, snygg man med mycket pengar". Hahaha! Kanske inte du - men det verkar vara ovanligt många läckerbitar i omlopp nu. *ler*

RÅD: Försök att lösa ett problem så gott du kan - går det inte så avvakta. Det är ingen idé att påskynda en lösning som inte är färdig än.

HINDER: (Råkade lägga två kort så här kommer två hinder.) 1. Om du vill träffa en ny kärlek men inte tror du kan, så har du rätt. Ändra inställning om du verkligen vill bli kär igen. 2. Kärleken bor i hjärtat. Om du ger en enkel och billig julklapp med hjärtat så kommer den att tas emot som något mycket dyrbart. Medan, om du ger en dyr present, utan kärlek, så kommer den troligen att tas emot ganska svalt.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: 6 i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: Min finaste gåva är vänskap! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.) NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Tala är Silver, Tiga är Guld - Tålamod är Stort! Lyssna uppmuntrande och ha tålamod när det behövs. Just nu är det ingen idé att du strör dina åsikter omkring dig. Det är troligare att det tänder en flamma av ilska än en glöd av kärlek i din partners ögon. Exempel: "- Men ska du ha DEN DÄR skjortan på Julafton??' ...eller: " - Är du inte färdig än - jag har haft bilen igång en evighet och väntat på dig!!" // osv.


För den som vill ha en ny relation är det lyckosamt just nu att gå på bio! (Där har jag faktiskt ett roligt minne att dela med mig av. För väldigt många år sedan var det en kille som var omåttligt förtjust i mig - jag var till en början inte så förtjust i honom, men det tog sig. haha! Nåväl, en kväll bestämde jag och mina väninnor oss för att gå på bio. För det första så finns det många biografer i Göteborg, för det andra var just denna biograf väldigt stor. Trots det, vem tror ni satt i stolen bredvid?? Just det - han! *ler* // Så kan det gå när ödet är med i spelet. )


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Glittrande julkramar, Marita på MB Nova Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita


Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41









Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page