top of page

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 31 enligt mina Tarotkort 200727

MB Novas Tarotskop - Originalet sedan 2009

🌷Hej kära du!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop och det är min förhoppning att budskapen jag kanaliserar idag ska hjälpa dig att göra din vecka - ja till och med ditt liv, ännu bättre!


Tips! På onsdag den 29 juli erbjuder jag Högfrekvent Powerhealing på distans igen, läs mer > 🙏






VECKANS TAROTSKOP

1. Jag vet att du har kämpat på, ofta i motvind. Nu kommer befrielsen. Det fanns en mening med dina svårigheter, även om meningen kanske inte känns tydlig och uppenbar. Denna veckas första budskap lyder: Du har klarat provet, nu blir många saker i ditt liv enklare och enklare. Ta gärna en stund och fundera igenom hur du har löst den senaste tidens bekymmer? Man lär sig så mycket på att stanna upp och summera efter en tuff tid.


Ett exempel: Kanske har du haft låg motivation, dragit ut på saker i det oändliga, blivit frustrerad och arg på dig själv och sen bara olidligt trött på alltihop. Vad hände? Vad fick dig på rätt bana igen, vad gav dig handlingskraften och motivationen tillbaka? Var det en inre känsla av att du kan bättre, ett samtal med en vän, något du läst, en utflykt i naturen, ett yogapass, meditation - eller vad? Fundera och skriv ner det - det är ovärderlig information om du (som ett enkelt exempel) skulle drabbas av låg motivation igen.


2. Veckans andra budskap säger: Det är kärlek i luften - vem ska du slösa den på?? Dig själv, din familj, dina vänner? Eller ska du våga dig utanför din lilla värld och finna dig en ny kärlek? *ler* När vi får detta budskap brukar det även betyda att de saker, uppgifter, projekt som vi gör med hjärtat blir väldigt lyckosamma!


3. Är livet tråkigt, tråkigt, tråkigt - ok men så gör det roligt, roligt, roligt istället! *ler* Det tredje budskapet vi får är att Universum, världen och människorna just nu skulle dra stor nytta av att vi höjde glädjeenergin här på jorden. Just nu vore det extra bra och skulle fungera som en motpol mot allt det negativa som sprider ut sig via våra tankar, känslor, samtal, media. Var och en av oss behöver alltså fråga sig: Hur kan jag hjälpa till att höja glädjeenergin här på jorden? *ler*


Lyckofärg denna vecka är plommonlila. Lyckotal: 2.

 

TIPS: Jag är här - men jag vill vara där. Bra, att ha drömmar är underbart. Men, förutom att drömma måste vi ta aktiva steg i rätt riktning. Vilket steg skulle du kunna ta nu, idag för att komma ett steg närmare ditt mål? Veckans tips säger: köp (eller tillverka) en sak som symboliserar det du vill och ha denna lilla sak med dig, eller omkring dig, varje dag. (Själv har jag köpt en sköldpadda som symboliserar mitt nya strandhus. *ler*)

RÅD: Du kan så mycket mer än du tror, du har så många fler gåvor än du anar. Använd alla dina resurser varje dag - snåla inte, lev inte på halvfart eller i slowmotion. HINDER: "Varför just jag?" Den frågan ställer sig många - och då oftast inte i positiva sammanhang. Kanske är det synd om dig, låt det då vara det ett tag. Men kära du, fastna inte där. Många känner att just de är utsedda att ha det besvärligt i livet - du är inte ensam om att känna så ibland. Att leva kan vara besvärligt, men kom ihåg - det kan också vara väldigt, väldigt härligt! AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är: Riddare i Stavar från Lilla Arkanan och lyder: - Jag är villig att följa min vision och inspiration! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Par: Det du säger och vad din partner uppfattar att du säger kan vara två olika saker. Kom ihåg att tonfall och kroppsspråk motsvara minst 90% i en konversation. När du vill säga något viktig, välj gärna dina ord, men lägg ännu mer vikt vid ditt tonfall och kroppshållning så undviker du onödig negativ respons.


Singlar: Den här veckan ser det förmånligt ut att träffa någon på en strand eller annat badställe. Någonstans där solen skiner. *ler*



🌷 Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka! Kram, Marita på MB Nova 🥰


[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41.






Marita Bladh, MB Nova Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41








Taggar:

Välkommen!
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Gilla & Följ MB Nova på Faceboook!
  • Facebook Basic Square
bottom of page